Besplatan upis putem HZZ vaučera!
Naziv programa: Program obrazovanja za stjecanje djelomične kvalifikacije pomoćnik u nastavi/pomoćnica u nastavi
Trajanje programa: 250 nastavnih sati
- vođeni proces učenja i poučavanja: 90
- učenje temeljeno na radu: 122
- samostalna aktivnost polaznika: 38
Uvjet za upis: završena četverogodišnja ili trogodišnja srednja škola
Cijena programa: 609,86 EUR
Maksimalni iznos HZZ vaučera: 609,86 EUR
(vaučer u potpunosti pokriva troškove programa)
Za više informacija kontaktirajte nas na 040 / 395 – 236.
Kompetencije koje se programom stječu:
- poticati učenika na samovrednovanje
- pomagati učeniku da ustraje u rješavanju zadataka
- poticati i pomagati u sudjelovanju u primjerenom programu tjelesno-zdravstvene kulture i izvanučioničke nastave prema uputama učitelja/nastavnika i nadležnoga školskog liječnika
- pružati tehničku potporu učeniku u čitanju, pisanju, računanju i izvođenju grafičkih radova
- usmjeravati pažnju učenika na upute vezane uz školske aktivnosti
- pružati potporu učeniku te ga poticati na samostalno korištenje pedagoško-didaktičkih pomagala i školske opreme sukladno mogućnostima
- pomagati učeniku da učestalije bude u interakciji s drugim učenicima u razredu
- poticati učenika na suradnju i pomagati u suradnji s ostalim učenicima
- po potrebi ponoviti pravila za rad i igru radi boljeg razumijevanja
- upozoravati učenika na štetnost i posljedice neprihvatljivih oblika ponašanja u skladu s uputama učitelja/nastavnika, koordinatora odnosno stručnog suradnika
- poticati i usmjeravati učenika na prihvatljive oblike ponašanja u skladu s uputama učitelja/nastavnika, koordinatora odnosno stručnog suradnika
- prilagoditi se komunikacijskim obrascima učenika
- poticati učenika na primjerenu komunikaciju s drugim učenicima u razredu odnosno u školi
- poznavati osnovna pravila rada škole
- poznavati osnovni djelokrug rada pojedinih radnika škole
- primjenjivati osnovne komunikacijske vještine
- u radu s učenikom postupati u skladu s programom rada
- primjenjivati propisane načine dokumentiranja svih oblika rada
- razmjenjivati informacije s učiteljem/nastavnikom, koordinatorom odnosno stručnim suradnikom s ciljem praćenja i unapređivanja rada s učenikom
- poznavati osnovne postupke pružanja prve pomoći
- prepoznati vršnjačko i druge oblike nasilja i primijeniti propisane postupke u slučajevima uočavanja nasilja
- primjenjivati posebne upute u odnosu na individualne zdravstvene potrebe učenika
- primjenjivati osnove pravilnog uzimanja hrane i pića učenika s različitim razvojnim teškoćama
- pružati potporu učeniku pri presvlačenju
- pružati potporu učeniku pri korištenju toaleta
- pridržavati se higijenskih zahtjeva prilikom asistiranja učeniku
- voditi učenika (sa i bez ortopedskih pomagala) kojemu je potrebna potpora u kretanju i svladavnju prepreka
- pružati potporu pri održavanju osobne higijene učenika i higijene školskog okruženja
- uvažavati dostojanstvo i osobne granice učenika prilikom asistiranja učeniku
- pružati potporu u rukovanju ortopedskim pomagalima te upravljati pomagalima za penjanje i spuštanje u svrhu svladavanja prostornih prepreka
- pružati potporu učeniku u promjeni položaja tijela
Naziv modula učenja | Popis skupova ishoda učenja | Nastavne cjeline / teme |
Inkluzivno obrazovanje i razvojne osobitosti učenika s teškoćama u razvoju | Upoznavanje s inkluzivnim obrazovanjem i razvojnim osobitostima učenika s teškoćama u razvoju | 1. Utemeljenost inkluzivnog obrazovanja u međunarodnim i nacionalnim dokumentima i osnovni pojmovi u inkluzivnom obrazovanju
a) Strateški okvir i zakonodavni okvir b) Osnovni pojmovi u inkluzivnom obrazovanju c) Prava učenika s teškoćama d) Etičke dileme i etička načela 2. Razumna prilagodba i potpora u nastavi 3. Osnove razvojnih osobitosti učenika s teškoćama u razvoju a) Razvojne osobitosti učenika s oštećenjem vida b) Razvojne osobitosti učenika s oštećenjem jezično-govorno-glasovne komunikacije i specifičnim teškoćama u učenju c) Razvojne osobitosti učenika s razvojim teškoćama učenja d) Razvojne osobitosti učenika s motoričkim poremećajima i kroničnim bolestima e) Razvoje osobitosti učenika s intelektualnim teškoćama f) Razvojne osobitosti učenika s deficitom pažnje/hiperaktivnim poremećajem (ADHD) g) Razvojne osobitosti učenika s poremećajem u ponašanju h) Razvojne osobitosti učenika s poremećajem iz spektra autizma. 4. Vrste učenja
|
Potpora u odgojno-obrazovnom procesu i socijalnom uključivanju
|
Pružanje neposredne potpore učeniku u obavljanju školskih aktivnosti i zadataka te tijekom učenja temeljenog na radu uz savjetovanje s učiteljem/nastavnikom, koordinatorom | 1. Osnovni oblici potpore učeniku s teškoćama u razvoju prema uputi nastavnika
a) Uloga pomoćnika u nastavi/pomoćnice u nastavi i suradnja s učiteljem/nastavnikom/stručnim suradnikom/koordinatorom u cilju unaprjeđenja rada s učenikom s teškoćama u razvoju a) Potpora u obavljanju školskih aktivnosti i zadataka i tijekom učenja temeljenog na radu b) Didaktička pomagala, pomoćna tehnologija i potpomognuta komunikacija c) Cilj i razine pružanja potpore učeniku s teškoćama 2. Pravila rada u školskoj ustanovi 3. Program rada, evidentiranje i dokumentiranje rada pomoćnika u nastavi
|
Pružanje neposredne potpore učeniku u socijalnoj uključenosti i interakciji uz savjetovanje s učiteljem/nastavnikom, koordinatorom | 1. Komunikacija
a) Osnovne spoznaje o komunikaciji b) Priroda i tijek komunikacijskog procesa c) Vrste i načela uspješne komunikacije d) Utjecaj stavova, uvjerenja i emocija na kodiranje i dekodiranje poruka e) Prednosti i nedostaci pojedinih komunikacijskih oblika 2. Oblici potpore u komunikaciji i socijalnoj uključenosti učenika s teškoćama u razvoju (asertivnost, rješavanje problema u odnosima, prihvatljivi oblici ponašanja) 3. Komunikacija s drugim sudionicima odgojno-obrazovnog procesa 4. Komunikacija s roditeljima/skrbnicima učenika s teškoćama
|
|
Potpora u kretanju i obavljanju fizioloških potreba na siguran način
|
Pružanje neposredne potpore učeniku u obavljanju higijenskih potreba te osnovne zdravstvene zaštite i zaštite na radu | 1. Sigurnost i zdravstvena zaštita učenika
a) Osnove zaštite na radu b) Osnove zdravstvene zaštite učenika 2. Neposredna potpora pri obavljanju higijenskih potreba a) Primjereno i odgovorno pružanje potpore pri obavljanju higijenskih potreba b) Poštivanje dostojanstva učenika
|
Pružanje neposredne potpore učeniku u kretanju | 1. Neposredna potpora u orijentaciji/kretanju
a) Osnovni oblici potpore u orijentaciji i/ili kretanju b) Razine i cilj pružanja potpore u kretanju c) Vrste i primjena pomagala u orijentaciji i/ili kretanju d) Tehnike i postupci pružanja potpore u orijentaciji i/ili kretanju
|
|
Pružanje neposredne potpore učeniku pri uzimanju hrane i pića | 1. Neposredna potpora pri uzimanju hrane i pića
a) Primjereno i odgovorno pružanje potpore pri uzimanju hrane i pića prema individualnim potrebama učenika
|