Skip to main content

Besplatan upis putem HZZ vaučera!

Besplatan upis putem HZZ vaučera!

Naziv programa: Program obrazovanja za stjecanje djelomične kvalifikacije pomoćnik u nastavi/pomoćnica u nastavi

Trajanje programa: 250 nastavnih sati

  • vođeni proces učenja i poučavanja: 90
  • učenje temeljeno na radu: 122
  • samostalna aktivnost polaznika: 38

Uvjet za upis: završena četverogodišnja ili trogodišnja srednja škola

Cijena programa: 609,86 EUR

Maksimalni iznos HZZ vaučera: 609,86 EUR
(vaučer u potpunosti pokriva troškove programa)

Za više informacija kontaktirajte nas na 040 / 395 – 236.

Kompetencije koje se programom stječu:

  • poticati učenika na samovrednovanje
  • pomagati učeniku da ustraje u rješavanju zadataka
  • poticati i pomagati u sudjelovanju u primjerenom programu tjelesno-zdravstvene kulture i izvanučioničke nastave prema uputama učitelja/nastavnika i nadležnoga školskog liječnika
  • pružati tehničku potporu učeniku u čitanju, pisanju, računanju i izvođenju grafičkih radova
  • usmjeravati pažnju učenika na upute vezane uz školske aktivnosti
  • pružati potporu učeniku te ga poticati na samostalno korištenje pedagoško-didaktičkih pomagala i školske opreme sukladno mogućnostima
  • pomagati učeniku da učestalije bude u interakciji s drugim učenicima u razredu
  • poticati učenika na suradnju i pomagati u suradnji s ostalim učenicima
  • po potrebi ponoviti pravila za rad i igru radi boljeg razumijevanja
  • upozoravati učenika na štetnost i posljedice neprihvatljivih oblika ponašanja u skladu s uputama učitelja/nastavnika, koordinatora odnosno stručnog suradnika
  • poticati i usmjeravati učenika na prihvatljive oblike ponašanja u skladu s uputama učitelja/nastavnika, koordinatora odnosno stručnog suradnika
  • prilagoditi se komunikacijskim obrascima učenika
  • poticati učenika na primjerenu komunikaciju s drugim učenicima u razredu odnosno u školi
  • poznavati osnovna pravila rada škole
  • poznavati osnovni djelokrug rada pojedinih radnika škole
  • primjenjivati osnovne komunikacijske vještine
  • u radu s učenikom postupati u skladu s programom rada
  • primjenjivati propisane načine dokumentiranja svih oblika rada
  • razmjenjivati informacije s učiteljem/nastavnikom, koordinatorom odnosno stručnim suradnikom s ciljem praćenja i unapređivanja rada s učenikom
  • poznavati osnovne postupke pružanja prve pomoći
  • prepoznati vršnjačko i druge oblike nasilja i primijeniti propisane postupke u slučajevima uočavanja nasilja
  • primjenjivati posebne upute u odnosu na individualne zdravstvene potrebe učenika
  • primjenjivati osnove pravilnog uzimanja hrane i pića učenika s različitim razvojnim teškoćama
  • pružati potporu učeniku pri presvlačenju
  • pružati potporu učeniku pri korištenju toaleta
  • pridržavati se higijenskih zahtjeva prilikom asistiranja učeniku
  • voditi učenika (sa i bez ortopedskih pomagala) kojemu je potrebna potpora u kretanju i svladavnju prepreka
  • pružati potporu pri održavanju osobne higijene učenika i higijene školskog okruženja
  • uvažavati dostojanstvo i osobne granice učenika prilikom asistiranja učeniku
  • pružati potporu u rukovanju ortopedskim pomagalima te upravljati pomagalima za penjanje i spuštanje u svrhu svladavanja prostornih prepreka
  • pružati potporu učeniku u promjeni položaja tijela
Naziv modula učenja Popis skupova ishoda učenja Nastavne cjeline / teme
Inkluzivno obrazovanje i razvojne osobitosti učenika s teškoćama u razvoju Upoznavanje s inkluzivnim obrazovanjem i razvojnim osobitostima učenika s teškoćama u razvoju 1.       Utemeljenost inkluzivnog obrazovanja u međunarodnim i nacionalnim dokumentima i osnovni pojmovi u inkluzivnom obrazovanju

a)       Strateški okvir i zakonodavni okvir

b)       Osnovni pojmovi u inkluzivnom obrazovanju

c)       Prava učenika s teškoćama

d)       Etičke dileme i etička načela

2.       Razumna prilagodba i potpora u nastavi

3.       Osnove razvojnih osobitosti učenika s teškoćama u razvoju

a)       Razvojne osobitosti učenika s oštećenjem vida

b)       Razvojne osobitosti učenika s oštećenjem jezično-govorno-glasovne komunikacije  i specifičnim teškoćama u učenju

c)       Razvojne osobitosti učenika s razvojim teškoćama učenja

d)       Razvojne osobitosti učenika s motoričkim poremećajima i kroničnim bolestima

e)       Razvoje osobitosti učenika s intelektualnim teškoćama

f)        Razvojne osobitosti učenika s deficitom pažnje/hiperaktivnim poremećajem (ADHD)

g)       Razvojne osobitosti učenika s poremećajem u ponašanju

h)       Razvojne osobitosti učenika s poremećajem iz spektra autizma.

4.       Vrste učenja

 

Potpora u odgojno-obrazovnom procesu i socijalnom uključivanju

 

Pružanje neposredne potpore učeniku u obavljanju školskih aktivnosti i zadataka te tijekom učenja temeljenog na radu uz savjetovanje s učiteljem/nastavnikom, koordinatorom 1.       Osnovni oblici potpore učeniku s teškoćama u razvoju prema uputi nastavnika

a)       Uloga pomoćnika u nastavi/pomoćnice u nastavi i suradnja s učiteljem/nastavnikom/stručnim suradnikom/koordinatorom u cilju unaprjeđenja rada s učenikom s teškoćama u razvoju

a)       Potpora u obavljanju školskih aktivnosti i zadataka i tijekom učenja temeljenog na radu

b)       Didaktička pomagala, pomoćna tehnologija i potpomognuta komunikacija

c)       Cilj i razine pružanja potpore učeniku s teškoćama

2.       Pravila rada u školskoj ustanovi

3.       Program rada, evidentiranje i dokumentiranje rada pomoćnika u nastavi

 

Pružanje neposredne potpore učeniku u socijalnoj uključenosti i interakciji uz savjetovanje s učiteljem/nastavnikom, koordinatorom 1.       Komunikacija

a)       Osnovne spoznaje o komunikaciji

b)       Priroda i tijek komunikacijskog procesa

c)       Vrste i načela uspješne komunikacije

d)       Utjecaj stavova, uvjerenja i emocija na kodiranje i dekodiranje poruka

e)       Prednosti i nedostaci pojedinih komunikacijskih oblika

2.       Oblici potpore u komunikaciji i socijalnoj uključenosti učenika s teškoćama u razvoju (asertivnost, rješavanje problema u odnosima, prihvatljivi oblici ponašanja)

3.       Komunikacija s drugim sudionicima odgojno-obrazovnog procesa

4.       Komunikacija s roditeljima/skrbnicima učenika s teškoćama

 

Potpora u kretanju i obavljanju fizioloških potreba na siguran način

 

Pružanje neposredne potpore učeniku u obavljanju higijenskih potreba te osnovne zdravstvene zaštite i zaštite na radu 1.       Sigurnost i zdravstvena zaštita učenika

a)       Osnove zaštite na radu

b)       Osnove zdravstvene zaštite učenika

2.       Neposredna potpora pri obavljanju higijenskih potreba

a)       Primjereno i odgovorno pružanje potpore pri obavljanju higijenskih potreba

b)       Poštivanje dostojanstva učenika

 

Pružanje neposredne potpore učeniku u kretanju 1.       Neposredna potpora u orijentaciji/kretanju

a)       Osnovni oblici potpore u orijentaciji i/ili kretanju

b)       Razine i cilj pružanja potpore u kretanju

c)       Vrste i primjena pomagala u orijentaciji i/ili kretanju

d)       Tehnike i postupci pružanja potpore u orijentaciji i/ili kretanju

 

Pružanje neposredne potpore učeniku pri uzimanju hrane i pića 1.       Neposredna potpora pri uzimanju hrane i pića

a)       Primjereno i odgovorno pružanje potpore pri uzimanju hrane i pića prema individualnim potrebama učenika

 

Nakon uspješno završenog programa obrazovanja stečena kvalifikacija upisuje se u e-radnu knjižicu.

Close Menu
Kontaktirajte nas